International Business and Tourism
ISBN9780415424318
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareC Michael Hall, Tim Coles
Publiceringsår2008-03-01
FörlagRoutledge
Antal sidor290
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2008-03-01

International Business and Tourism

av C Michael Hall och Tim Coles

  • ISBN: 9780415424318
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2008-03-01
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 290
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

811 kr

Ej tillgänglig

1049 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -56% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jessica K
    359 kr

    Ny

Om International Business and Tourism

Boken International Business and Tourism släpptes år 2008 och är skriven av C Michael Hall och Tim Coles.

Den består av 290 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Köp International Business and Tourism begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 452 kr (56%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Whether it's bungee jumping in Queenstown or visiting the Guinness factory in Dublin, where we travel - and what we do when we get there - has changed significantly in the past twenty years. This innovative textbook explores what is possibly the most unrecognized of international service industries, placing tourism in the context of contemporary globalization and trade-in services. It provides new perspectives on tourism as a form of international business, and the implications for firms, the state and individuals.Split into four separate sections, with introductions outlining the key themes in each, it examines important topics such as:the role of governance and regulation in tourism services the effects of increased global mobility on tourism entrepreneurship how tourism businesses are becoming internationalized why other business sectors are increasingly interested in tourism.Case studies are used throughout to highlight important issues, from developments in the aviation industry to the rise of working holidays. This book gets to the core of a crucial service industry, and is essential reading for any researcher or student of tourism or international business.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 359 kr   Spara 56% mot nypris
 Letar efter nypriser..