Innovation Management and New Product Development
ISBN9780273736561
Upplaga5
FormatHäftad (Paperback)
FörfattarePaul Trott
Publiceringsår2016-09-12
FörlagPearson
Antal sidor672
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2016-09-12

Innovation Management and New Product Development

av Paul Trott

  • ISBN: 9780273736561
  • Upplaga: 5
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2016-09-12
  • Förlag: Pearson
  • Antal sidor: 672
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -68% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Johan D
    284 kr

    Ny

  • Christopher S
    309 kr

    Bra skick

Om Innovation Management and New Product Development

Boken Innovation Management and New Product Development släpptes år 2016 och är skriven av Paul Trott.

Den består av 672 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Pearson.

Köp Innovation Management and New Product Development begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 474 kr (68%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Innovation Management and New Product development is an established, text for MBA, MSc and advanced undergraduate courses on innovation management, management of technology, new product development and entrepreneurship. It is also widely used by practitioners of innovation.   Now in its sixth edition, Innovation Management & New Product Development has been fully revised. Its clear and informed coverage of the management processes of new product development, coupled with a practical orientation of taking you through real life challenges and dilemmas, results in a book that brings together the most up-to-date and accessible discussion of the literature in this area, as well as a wealth of examples and illustrations in every chapter.   New to this edition Three new chapters on Entrepreneurship and National Systems of Innovation; Business Models; and Adoption and diffusion. Thoroughly revised and updated chapters including new coverage of process innovation, user driven innovation, and imitation goods. New case studies on Drones, Apple and disposable nappies with sensors as well as updated case studies including 3M, eBay/PayPal and Gore-Tex New 'Innovation In Action' feature in every chapter practical examples of innovation in action that help you to link theory with practice Online resources available at www.pearsoned.co.uk/trott include PowerPoint slides and an Instructors Manual for lecturers.   Aimed at students taking courses in business studies and management, as well as non-specialist courses in other disciplines, this book provides a practical and accessible evidence-based approach to managing innovation in a wide range of contexts, including: manufacturing, services, small to large organisations and the private and public sectors.   About the Author Paul Trott is Professor of Innovation Management at the Business School, University of Portsmouth and Professor of Innovation Management & Entrepreneurship at The Technical University of Delft, The Netherlands. His research is widely cited and is published in many journals including Research Policy, R&D Management, Technovation, International Journal of Innovation Management and Marketing Management.  

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 225 kr   Spara 68% mot nypris
Ny 699 kr