Hundra år av marknadsföring
ISBN9789144028217
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareIngmar Tufvesson
Publiceringsår2005-10-24
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor219
SpråkSvenska

Häftad • 2005-10-24

Hundra år av marknadsföring

av Ingmar Tufvesson

  • ISBN: 9789144028217
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2005-10-24
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 219
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Saga R
    109 kr

    Bra skick

  • Jessica S
    179 kr

    Bra skick

  • André L
    259 kr

    Ny

Om Hundra år av marknadsföring

Boken Hundra år av marknadsföring släpptes år 2005 och är skriven av Ingmar Tufvesson.

Den består av 219 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Hundra år av marknadsföring begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Boken ger en sammanfattning av marknadsföringsämnets utveckling under de senaste hundra åren. Här ges förklaringar till olika begrepp och teorier, vilka också sätts in i ett kronologiskt sammanhang. Särskild vikt läggs vid orsaker till att ämnet uppstod samt ursprunget till de viktigare begrepp och ansatser vi har i dag. Författaren ger svar på grundläggande frågor som: Varför tänker vi på det här viset inom marknadsföring? Hur har ämnet utvecklats och varför har det utvecklats på det här sättet? Den svenska utvecklingen av marknadsföringsämnet sätts i relation till den internationella och såväl likheter som skillnader behandlas. Under de hundra år som gått har det uppstått flera olika skolbildningar inom ämnet. En viktig fråga för forskare var under flera årtionden: "Is marketing an art or a science?" Författaren visar att den forskning som bedrivits även återspeglas i de läroböcker som givits ut. Han menar att utvecklingen sammanfattas genom de dominerande logiker som återfinns i våra läroböcker under olika utvecklingsstadier Marknadsföringens utveckling har också medfört att tyngdpunkten förskjutits inom ämnet. Den viktiga frågan just nu är om vi nått en brytpunkt i vårt marknadsföringstänkande. Olika aspekter av denna frågeställning tas upp för att du som läsare själv ska reflektera över frågan. Boken vänder sig främst till ekonomistuderande vid universitet och högskolor, men den övergripande karaktären gör den även lämplig för andra intresserade av marknadsföringsämnets utveckling.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr