Globalisering : kommunikation och modernitet
ISBN9789144026862
Upplaga1
FormatHäftad
Publiceringsår2004-11-26
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor204
SpråkSvenska

Häftad • 2004-11-26

Globalisering : kommunikation och modernitet

  • ISBN: 9789144026862
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2004-11-26
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 204
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Hanna R
    159 kr

    Ny

  • Jenny M
    159 kr

    Ny

  • Patrik G
    224 kr

    Bra skick

Om Globalisering : kommunikation och modernitet

Boken Globalisering : kommunikation och modernitet släpptes år 2004.

Den består av 204 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Globalisering : kommunikation och modernitet begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter - kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar. Globalisering - kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer - kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel - skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling. Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr