Geografi A
ISBN9789121211106
Upplaga2
FormatInbunden
Publiceringsår2005-05-03
FörlagLiber AB
Antal sidor312
SpråkSvenska

Inbunden • 2005-05-03

Geografi A

  • ISBN: 9789121211106
  • Upplaga: 2
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2005-05-03
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 312
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 6 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Kameta I
    159 kr

    Bra skick

  • Sandra S
    289 kr

    Bra skick

  • Hanna R
    309 kr

    Bra skick

  • Rasmus M
    309 kr

    Bra skick

  • Adam E
    409 kr

    Ny

  • Sandra W
    429 kr

    Ny

Om Geografi A

Boken Geografi A släpptes år 2005.

Den består av 312 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Geografi A begagnad från en av 6 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

För att skapa motivation och intresse för geografiämnet står eleverna i centrum vid framtagningen av Geografi, mer känt som Östmans Geografi. Läromedlet som ger dina elever en god grund att stå på i sina ämnesstudier. Läs mer Utmärkande drag - Geografiska upplevelser - Inledande problematiseringar - Tillgänglighet och tydlighet - Stor mängd kartor, diagram och fotografier Grundtema Läromedlets grundtema är förhållandet mellan människan, resurserna och miljön samt den hållbara utvecklingen och dess möjligheter. Innehållet återspeglar det sammanhållna geografiämnet och betonar vikten av det geografiska perspektivet vid analys av omvärlden. Geografi är ett upplevelseämne Som geograf tar man ställning till platser, områden och miljöer. Samtidigt har vi alla ett förhållningssätt till den yttre miljön som till stor del styrs av våra egna preferenser. Ingressen till varje kapitel är därför tänkt att visa eleverna en verklighet de inte vanligtvis tar del av. Texten tar upp vad ämnesområdet handlar om och dess betydelse för oss människor såväl historiskt som nutid. Därefter följer ett konkret exempel med koppling till stoffurvalet. Inledande problematiseringar Vid inledningen av ett arbetsområde ställs en mängd frågor till kapitlet. Placeringen av uppgifterna leder till en delaktighet i undervisningen. Eleverna och lärarna kan tillsammans skapa en problematisering kring frågeställningarna som kan ge upphov till diskussion och nyfikenhet kring innehållet. Eleverna i centrum Vid valet av vad som ska tas upp i boken och på vilket sätt det ska tas upp är eleverna i centrum. Deras verklighet och vardag. Med utgångspunkt från ämnesplanerna vägleds därför författaren av två frågeställningar vid stoffurvalet: Kan detta vara av intresse för eleverna? Berör det eleverna? Tillgänglighet och tydlighet Ledordordet för språket i böckerna är tillgänglighet. Eleverna måste kunna tillgodogöra sig texten språkligt. Vävs för många aspekter in i ett textavsnitt riskerar texten att bli obegriplig genom att abstraktionsnivån ökar. Därför har författaren prioriterat ett urval av aspekter som han skriver lite längre om för öka tydligheten. Kartor och illustrationer Ett stort antal kartor, fotografier och diagram kompletterar texten och leder eleverna vidare. Geografi Lärarhandledning Den nya lärarhandledningen i geografi är en samling färdiga övningar som är knutna till det centrala innehållet i kurserna geografi 1 och 2. Kopplingen är tydlig mellan uppgifternas upplägg och innehållet i kunskapskraven. Utmärkande drag - Tydlig koppling till ämnesplanerna - Uppgifterna är konstruerade utifrån kunskapskraven - Stor variation på uppgifterna Underlättar din vardag Lärarhandledningen är tänkt att underlätta för dig som lärare att komponera dina kurser och lektioner utifrån ämnesplanen. Delar av innehållet kan användas inom ramen för en lektion, men materialet ger även underlag för arbetsuppgifter över längre perioder eller teman. Uppgifterna är konstruerade utifrån innehållet i kunskapskraven. Koppling till ämnesplaner och kunskapskrav Lärarhandledningen följer upplägget i läroboken Geografi 1 och 2. Varje kapitel i boken har därför ett eget avsnitt i lärarhandledningen. Avsnitten är i sin tur indelad i en lärardel och en elevdel. Lärardelen ger information om hur uppgifterna är kopplade till det centrala innehållet och kunskapskraven. Dessutom innehåller varje avsnitt en mängd användbara länkar till hemsidor som kan användas i undervisningen eller vid arbetet med fördjupningar och GIS-övningar. Stor bredd på övningarna Med hjälp av lärarhandledningen kan eleverna träna på lärobokens innehåll. Samtidigt övar de på att omsätta kunskaperna till erfarenheter utanför läroboken. Instuderingsuppgifter erbjuder eleverna ett enkelt sätt att bekanta sig med lärobokstexten. Andra övningar ger el

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr