Genus, medier och masskultur
ISBN9789140652096
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareLinda Fagerström
Publiceringsår2008-12-11
FörlagGleerups Utbildning
Antal sidor504
SpråkSvenska

Häftad • 2008-12-11

Genus, medier och masskultur

av Linda Fagerström

  • ISBN: 9789140652096
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-12-11
  • Förlag: Gleerups Utbildning
  • Antal sidor: 504
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -6% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Amanda J
    309 kr

    Ny

Om Genus, medier och masskultur

Boken Genus, medier och masskultur släpptes år 2008 och är skriven av Linda Fagerström.

Den består av 504 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Gleerups Utbildning.

Köp Genus, medier och masskultur begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 20 kr (6%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vi omges av ett ständigt informationsflöde; tidningar, tv, radio, internet och reklam- affischer sprider olika budskap med olika syften. I Genus, medier och masskultur urskiljs de stereotyper som sprids genom detta brus, och författarna visar hur dessa uttrycker föreställningar om feminiteter och maskuliniteter. Boken diskuterar också hur kön och genus samverkar med andra kategorier som klass, etnicitet och sexualitet. I bokens analyser av bl.a. reklam, såpor och dataspel lyfts de mönster fram som styr vår syn på oss själva och andra, men författarna pekar även på hur motstånd kan skapas i de mest oväntade sammanhang. Genus, medier och masskultur är en introduktion i medie- och masskulturanalys. Den hjälper läsaren att bli en kritisk granskare av hur maktstrukturer gör sig påminda i allas vår vardag, i medier som i andra sammanhang. Bokens exempel leder läsaren vidare till egna reflektioner och analyser. Boken är främst avsedd för studerande på grundnivå inom medie- och kommunikationsvetenskap, kulturvetenskap, filmvetenskap, journalistik samt genusvetenskap. Linda Fagerström är fil. dr i konstvetenskap och Maria Nilson är fil. dr i litteraturvetenskap. 

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 309 kr   Spara 6% mot nypris
Ny från 329 kr