Förskollärarens metod och vetenskapsteori
ISBN9789147106585
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareAnnica Löfdahl Hultman, Katarina Ribaeus
Publiceringsår2014-01-13
FörlagLiber AB
Antal sidor188
SpråkSvenska

Häftad • 2014-01-13

Förskollärarens metod och vetenskapsteori

av Annica Löfdahl Hultman och Katarina Ribaeus

  • ISBN: 9789147106585
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-01-13
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 188
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -48% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Simon G
    229 kr

    Bra skick

  • Emin M
    229 kr

    Ny

Om Förskollärarens metod och vetenskapsteori

Boken Förskollärarens metod och vetenskapsteori släpptes år 2014 och är skriven av Annica Löfdahl Hultman och Katarina Ribaeus.

Den består av 188 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Förskollärarens metod och vetenskapsteori begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 160 kr (48%) mot att köpa den ny hos Bookoutlet.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Förskollärarens metod och vetenskapsteori belyser de specifika behov som uppstår då förskolans praktik, lärare eller barn studeras. Författarna tar också upp val av perspektiv, olika metoders möjligheter och begränsningar samt etiska överväganden i relation till studentarbeten. Läs mer I den andra reviderade upplagan finns nya exempel på studier av internationalisering, barns flerspråkighet, naturvetenskapliga arbetssätt och digitalisering i förskolan. Bokens författare har alla erfarenhet av forskning med fokus på svensk förskola samt erfarenheter av undervisning i förskola och/eller inom förskollärarprogrammet. Boken vänder sig till lärare och studenter vid förskollärarprogrammet. Om författarna Annica Löfdahl Hultman är förskollärare och professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet och har lång erfarenhet av forskning om barn och lärare i förskolan. Katarina Ribaeus är förskollärare och lektor i pedagogisk arbete vid Karlstads universitet och har framför allt ägnat sig åt forskning som relaterar till olika aspekter av förskolans demokratiuppdrag. Annica och Katarina leder forskargruppen Utbildningsvetenskapliga studier av barn och ungdom (UBB) och har under de senaste åren särskilt intresserat sig för förskollärarstudenters möjlighet att utvecklas i lärarrollen under utbildningen.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 170 kr   Spara 48% mot nypris
Ny 330 kr