Förskolebarns gemensamma lekar : mening och innehåll
ISBN9789144033358
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareAnnica Löfdahl
Publiceringsår2004-07-12
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor173
SpråkSvenska

Häftad • 2004-07-12

Förskolebarns gemensamma lekar : mening och innehåll

av Annica Löfdahl

  • ISBN: 9789144033358
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2004-07-12
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 173
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

245 kr

Ej tillgänglig

299 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare -76% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Henrik H
    119 kr

    Bra skick

  • Peter N
    159 kr

    Bra skick

  • Madeleine J
    159 kr

    Ny

  • Meliha Z
    229 kr

    Bra skick

Om Förskolebarns gemensamma lekar : mening och innehåll

Boken Förskolebarns gemensamma lekar : mening och innehåll släpptes år 2004 och är skriven av Annica Löfdahl.

Den består av 173 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Förskolebarns gemensamma lekar : mening och innehåll begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 185 kr (76%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Förskolebarns gemensamma meningsskapande kommer till uttryck i deras lek. Barn är sociala aktörer som utmanar sin omgivning och prövar nya mönster i leken. Den här boken visar att sammanhang och helheter är viktiga för barnen och att de är medvetna om lekens förutsättningar både materiellt, socialt och emotionellt.Boken hjälper läsaren att förstå hur leken ter sig ur barnens perspektiv och hur vi ska tolka dess mening och innehåll. I lekens kulturella teman reflekterar barnen om livet och de handskas med maktrelationer både i familjen och i samhället. I leken visar barnen att de kan ta ansvar för sin situation genom att skapa lösningar på olika problem. Barnen använder också kommunikationen i leken som ett redskap för att utveckla och upprätthålla status och positioner i kamratkulturen.Till grund för boken ligger en etnografisk studie av leksituationer bland förskolebarn i åldrarna 3–6 år. Fältanteckningar, videoobservationer och samtal med barnen redovisas, liksom analyser med stöd i sociokulturella teorier och perspektiv, där språket och sociala interaktioner betonas.Förskolebarns gemensamma lekar – mening och innehåll vänder sig till studerande inom lärarutbildningen och yrkesverksamma pedagoger i förskolan och skolans lägre skolår. Den erbjuder också intressant läsning för föräldrar och andra med intresse av att förstå de processer som sker i barngrupper när kulturella och sociala händelser tolkas och blir meningsfulla för barnen.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 60 kr   Spara 76% mot nypris
 Letar efter nypriser..