Företagsstrategiska perspektiv
ISBN9789144016672
Upplaga3
FormatHäftad
FörfattarePer-Hugo Skärvad, Lars Bengtsson
Publiceringsår2001-08-26
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor308
SpråkSvenska

Häftad • 2001-08-26

Företagsstrategiska perspektiv

av Per-Hugo Skärvad och Lars Bengtsson

  • ISBN: 9789144016672
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2001-08-26
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 308
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • David C
    109 kr

    Bra skick

  • Ylva Ö
    134 kr

    Bra skick

Om Företagsstrategiska perspektiv

Boken Företagsstrategiska perspektiv släpptes år 2001 och är skriven av Per-Hugo Skärvad och Lars Bengtsson.

Den består av 308 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Företagsstrategiska perspektiv begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 50 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Denna bok handlar om företagsstrategiska perspektiv (skolor) och de synsätt, tankemodeller, angreppsmetoder och verktyg som kännetecknar dessa perspektiv. Fokus i framställningen ligger på de företagsstrategiska perspektiv som har haft stor genomslagskraft i svenska företag. Boken tar upp viktiga och uppmärksammade aspekter av de olika skolorna, men också den kritik som är möjlig att rikta mot dessa. Boken ger en aktuell och relevant beskrivning, inte bara av de historiska utvecklingslinjerna utan också av de strategiska frontlinjerna. I ett avslutande kapitel behandlas den företagsstrategiska perspektivutvecklingsprocessen. Vad beror de olika skolornas genomslagskraft på? Kan man skönja några brytpunkter i de företagsstrategiska perspektivens utveckling? Vilket är det grundläggande mönstret vad beträffar utvecklingen av det företagsstrategiska tänkandet (och av handlandet), såväl i praktik som i teori? Den fjärde upplagan innehåller två helt nya kapitel om innovationsbaserade strategier, ett tema som ökat starkt de senaste åren inom den företagsstrategiska forskningen och praktiken. I övrigt har boken uppdaterats och förnyats särskilt vad gäller avsnitten om service-, resursbaserade och digitala strategier.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 50 kr