Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok
ISBN9789144034775
Upplaga3
FormatHäftad
FörfattareJörgen Ljung
Publiceringsår2006-12-19
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor585
SpråkSvenska

Häftad • 2006-12-19

Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok

av Jörgen Ljung

  • ISBN: 9789144034775
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2006-12-19
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 585
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Alexander S
    309 kr

    Ny

  • Nicolas J
    309 kr

    Bra skick

  • Kikki E
    409 kr

    Bra skick

Om Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok

Boken Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok släpptes år 2006 och är skriven av Jörgen Ljung.

Den består av 585 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 250 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Företag och marknad är ett grundläggande läromedel i företagsekonomi. Materialet består av en huvudbok, en övningsbok med praktikfall samt en artikelsamling (dessa säljs separat). Huvudboken är indelad i fyra delar: Del I: Marknader och marknadsföring. I bokens första del behandlas såväl konsumentmarknader som producentmarknader och marknadsföring av tjänster. Del II: Kalkyler och beslut. Här ligger fokus på kalkylering, investering och prissättning. Del III: Organisation, ledning och förändringsarbete. I denna del diskuteras olika aspekter på organisationer, hur organisationer leds och förändras samt relationerna till omvärlden. Del IV: Extern ekonomisk information. Den avslutande delen baseras på en verklig årsredovisning som visar hur dess olika delar balansräkning, resultaträkning och kassaflödesanalys byggs upp och hänger ihop. Övningsboken har samma struktur som huvudboken och innehåller tre verklighetsbaserade praktikfall med övningsuppgifter samt instuderingsfrågor och övningar till texterna i huvudboken. Här finns också anvisningar för rapportskrivande och arbete med praktikfall. Artikelsamlingen innehåller aktuella artiklar som kan ses som ett komplement till huvudboken. Inför den tredje upplagan har såväl texterna i grundboken som praktikfall och övningar reviderats grundligt. Företag och marknad är avsett för grundläggande kurser i företagsekonomi vid universitet och högskolor.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 250 kr