ISBN | 9789144034775 |
Upplaga | 3 |
Format | Häftad |
Författare | Jörgen Ljung |
Publiceringsår | 2006-12-19 |
Förlag | Studentlitteratur |
Antal sidor | 585 |
Språk | Svenska |
Häftad • 2006-12-19
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Bra skick
Bra skick
Boken Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok släpptes år 2006 och är skriven av Jörgen Ljung.
Den består av 585 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.
Köp Företag och marknad : Samarbete och konkurrens : textbok begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 309 kr begagnad.
Företag och marknad är ett grundläggande läromedel i företagsekonomi. Materialet består av en huvudbok, en övningsbok med praktikfall samt en artikelsamling (dessa säljs separat). Huvudboken är indelad i fyra delar: Del I: Marknader och marknadsföring. I bokens första del behandlas såväl konsumentmarknader som producentmarknader och marknadsföring av tjänster. Del II: Kalkyler och beslut. Här ligger fokus på kalkylering, investering och prissättning. Del III: Organisation, ledning och förändringsarbete. I denna del diskuteras olika aspekter på organisationer, hur organisationer leds och förändras samt relationerna till omvärlden. Del IV: Extern ekonomisk information. Den avslutande delen baseras på en verklig årsredovisning som visar hur dess olika delar balansräkning, resultaträkning och kassaflödesanalys byggs upp och hänger ihop. Övningsboken har samma struktur som huvudboken och innehåller tre verklighetsbaserade praktikfall med övningsuppgifter samt instuderingsfrågor och övningar till texterna i huvudboken. Här finns också anvisningar för rapportskrivande och arbete med praktikfall. Artikelsamlingen innehåller aktuella artiklar som kan ses som ett komplement till huvudboken. Inför den tredje upplagan har såväl texterna i grundboken som praktikfall och övningar reviderats grundligt. Företag och marknad är avsett för grundläggande kurser i företagsekonomi vid universitet och högskolor.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!