Fans, Bloggers, and Gamers
ISBN9780814742853
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareHenry Jenkins
Publiceringsår2006-09-01
FörlagNew York University Press
Antal sidor279
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2006-09-01

Fans, Bloggers, and Gamers

av Henry Jenkins

  • ISBN: 9780814742853
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2006-09-01
  • Förlag: New York University Press
  • Antal sidor: 279
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Lisa L
    139 kr

    Bra skick

Om Fans, Bloggers, and Gamers

Boken Fans, Bloggers, and Gamers släpptes år 2006 och är skriven av Henry Jenkins.

Den består av 279 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget New York University Press.

Köp Fans, Bloggers, and Gamers begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 139 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Brings together the highlights of a decade and a half of groundbreaking research into the cultural life of media consumersHenry Jenkins's pioneering work in the early 1990s promoted the idea that fans are among the most active, creative, critically engaged, and socially connected consumers of popular culture and that they represent the vanguard of a new relationship with mass media. Though marginal and largely invisible to the general public at the time, today, media producers and advertisers, not to mention researchers and fans, take for granted the idea that the success of a media franchise depends on fan investments and participation.Bringing together the highlights of a decade and a half of groundbreaking research into the cultural life of media consumers, Fans, Bloggers, and Gamers takes readers from Jenkins's progressive early work defending fan culture against those who would marginalize or stigmatize it, through to his more recent work, combating moral panic and defending Goths and gamers in the wake of the Columbine shootings. Starting with an interview on the current state of fan studies, this volume maps the core theoretical and methodological issues in Fan Studies. It goes on to chart the growth of participatory culture on the web, take up blogging as perhaps the most powerful illustration of how consumer participation impacts mainstream media, and debate the public policy implications surrounding participation and intellectual property.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 139 kr