Experiment med människor
ISBN9789147090716
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMagnus Söderlund
Publiceringsår2010-01-12
FörlagLiber AB
Antal sidor328
SpråkSvenska

Häftad • 2010-01-12

Experiment med människor

av Magnus Söderlund

  • ISBN: 9789147090716
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-01-12
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 328
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Maria A
    209 kr

    Bra skick

Om Experiment med människor

Boken Experiment med människor släpptes år 2010 och är skriven av Magnus Söderlund.

Den består av 328 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Experiment med människor begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt - det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor. Läs mer Oavsett om du redan själv gör experiment med människor, funderar på att börja med sådana experiment eller vill veta mer om en metod som har haft stor betydelse för vår kunskap om människor, finns det anledning att försöka komma till klarhet med vad ett experiment egentligen är. Det finns många myter om experiment, och många associerar till etiskt tveksamma försök och till vidrigheter som människor under historien har utsatts för under etiketten experiment. Författaren reder ut vad som är experiment och vad som inte är det och visar hur experiment kan användas som en effektiv undersökningsmetod i många olika sammanhang. Boken riktar sig till forskare, praktiker, samhällsbyggare, lärare och studenter som är verksamma inom t.ex. marknadsföring, psykologi, sociologi, statsvetenskap och medicin. Om författarna Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring och Tankeverktyg för marknadsförare.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr
 Letar efter nypriser..