Didaktik - - teori, reflektion och praktik
ISBN9789144479415
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareTomas Kroksmark, Sigrun Gudmundsdottir
Publiceringsår1997-08-12
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor267
SpråkSvenska

Häftad • 1997-08-12

Didaktik - - teori, reflektion och praktik

av Tomas Kroksmark och Sigrun Gudmundsdottir

  • ISBN: 9789144479415
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 1997-08-12
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 267
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

357 kr

Ej tillgänglig

349 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare -40% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Elisabeth N
    209 kr

    Bra skick

  • Emin M
    209 kr

    Bra skick

  • Mashal B
    259 kr

    Bra skick

  • Liselott H
    259 kr

    Bra skick

Om Didaktik - - teori, reflektion och praktik

Boken Didaktik - - teori, reflektion och praktik släpptes år 1997 och är skriven av Tomas Kroksmark och Sigrun Gudmundsdottir.

Den består av 267 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Didaktik - - teori, reflektion och praktik begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 140 kr (40%) mot att köpa den ny hos Akademibokhandeln.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Syftet med denna bok är att visa vilken betydelse didaktisk teori har för lärares arbete. Några av de frågor som ställs är: Vad är egentligen en didaktisk teori? Ger sådana teorier råd om hur undervisning ska planeras, genomföras och utvecklas? Hur är didaktiska teorier förbundna med den enskilda lärarens didaktiska tänkande och handlande? Hur använder lärare sig av teorier? Är undervisningsrutin ett hinder eller en förutsättning för att utveckla ett personligt didaktiskt koncept? Svaren på dessa frågor har varierat under olika perioder och varierar även idag mellan olika forskare och traditioner i olika länder. Författarna ger en internationell översikt över de didaktiska teorier och modeller som är aktuella idag samt redogör för förhållandet mellan didaktisk teori, lärares didaktiska tänkande och deras praktiska pedagogiska handlande. Författarna, som är verksamma i olika länder, är välkända representanter inom sina respektive specialområden. Eftersom det didaktiska tänkandet är en process som tar sin början redan under utbildningstiden, är boken lika viktig för blivande lärare som för dem som redan är yrkesverksamma. Den passar utmärkt som kurslitteratur i lärarutbildningar och i fortbildningssammanhang.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 209 kr   Spara 40% mot nypris
 Letar efter nypriser..