Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori
ISBN9789147114597
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareMaj Carlsson Asplund
Publiceringsår2014-09-05
FörlagLiber AB
Antal sidor256
SpråkSvenska

Häftad • 2014-09-05

Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori

av Maj Carlsson Asplund

  • ISBN: 9789147114597
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-09-05
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 256
  • Språk: Svenska

Eller begagnad från 1 säljare -36% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Amanda J
    309 kr

    Ny

Om Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori

Boken Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori släpptes år 2014 och är skriven av Maj Carlsson Asplund.

Den består av 256 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 138 kr (36%) mot att köpa den ny hos Bookoutlet.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

I Det lekande lärande barnet beskriver författarna sitt arbete med att ta fram en teoretisk grund för pedagogiken inom förskolan. Denna teoretiska grund benämns utvecklingspedagogik och knyts till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.Läs merCentralt för teoriutvecklingen är metaforen ”Det lekande lärande barnet”. Detta lekande lärande barn, som gestaltas i boken, är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, en lek där barn spontant agerar både på en kommunikativ och en metakommunikativ nivå. Men också där läraren skapar förutsättningar för barns kognitiva och metakognitiva reflekterande. Här framträder lärarens kompetens som såväl en fråga om att ”fånga” barns intentioner som att arrangera och få barn intresserade.Om författarnaMaj Asplund Carlsson är professor i utbildningsvetenskap vid Institutionen för individ och samhälle, Högskolan Väst.Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 250 kr   Spara 36% mot nypris
Ny från 388 kr