ISBN | 9789187215803 |
Upplaga | 1 |
Format | Häftad |
Författare | Ann Thorpe |
Publiceringsår | 2008-05-21 |
Förlag | Raster förlag |
Antal sidor | 259 |
Språk | Svenska |
Häftad • 2008-05-21
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.
Boken Design för hållbar utveckling : ekologi, ekonomi, kultur släpptes år 2008 och är skriven av Ann Thorpe.
Den består av 259 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Raster förlag.
Köp den ny för 199 kr hos Bokus.
"Den här boken är den bästa introduktionen hittills till hur man integrerar hållbar utveckling i hela designprocessen. Tonen är öppen, direkt, förlåtande, icke predikande och lättförståelig. Boken skulle vara obligatorisk läsning i varje designprogram." Ellen Lupton, Curator i Contemporary Design, Cooper-Hewitt, National Design Museum och Director, Graphic Design Program, Maryland Institute of Art Design för hållbar utveckling behandlar inte bara de ekologiska aspekterna på design för hållbar utveckling, t.ex. beträffande material och produktionsprocesser, utan också ekonomiska och kulturella beröringspunkter. Den vänder sig inte bara till designer utan också till företag och en engagerad allmänhet. Fackgranskning och svensk introduktion av Mathilda Tham, som är professor vid Beckmans högskola. Ur innehållet: Ekologi Design och ekosfären Tempo, storlek och plats Vad som tillåts, vad som föredras Se mig! »down-cycle«, »up-cycle« nytänkande om råvaror Mimikry, en sida från naturens bok Ekostrukturer och funktioner Återhämtningsförmåga Summering av design i ekologins landskap Ekonomi Ekonomins tre sektorer Pengar är målet Pris på miljön Oändligt värde Att låna från framtiden Den fria marknaden Finansiering Det är vi som väljer Design skapar värde Företag Företaget utan ansvar Design för att gott ändamål Globalisering Rättvis handel Digitala marknader Summering av design i ekonomins landskap Kultur Lyckliga människor Tillgodose mina behov Vidareutveckling i stället för återvändo En visuell tidsålder Ägande och materialism Handel och kommersialism Designerns roll Design, engagemang och relationer Användarengagemang, »open design« Begreppet tid Snabbt Långsamt Ett långt tidsperspektiv Att utveckla artefakter Att införliva tid Naturens kulturella dimension Summering av design inom kulturens landskap Gränsområden Relationen mellan designens tre landskap Tre förändringssystem Att knäcka koden Design i nytt ljus Design för förändring En lärarhandledning (på engelska) som dateras upp tre gånger/år finns för nedladdning på: http://www.designers-atlas.net/teachguide.html Ann Thorpe är lärare i design vid Surrey Institute of Art and Design.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!