Design : en introduktion
ISBN9789187215728
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareJohn Heskett
Publiceringsår2006-04-01
FörlagRaster förlag
Antal sidor219
SpråkSvenska

Häftad • 2006-04-01

Design : en introduktion

av John Heskett

  • ISBN: 9789187215728
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2006-04-01
  • Förlag: Raster förlag
  • Antal sidor: 219
  • Språk: Svenska

Eller begagnad från 1 säljare -29% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Patrik G
    184 kr

    Ny

Om Design : en introduktion

Boken Design : en introduktion släpptes år 2006 och är skriven av John Heskett.

Den består av 219 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Raster förlag.

Köp Design : en introduktion begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 52 kr (29%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

John Heskett anser att nästan inget i vår miljö är helt och hållet naturligt. Gräsmattan är klippt, träden planterade och beskurna, vatten leds genom komplicerade rörledningssystem. Vi lever i en värld som genomsyras av former; effektiva, ergonomiska och estetiskt tilltalande. Design och mänsklig erfarenhet är oskiljaktliga och i boken definieras design som människans förmåga att forma och skapa sin miljö - även utan naturlig förebild - för att tillfredsställa sina behov och ge mening åt sitt liv. Detta är en röd tråd, illustrerad med samband mellan föremål, miljö, system, identiteter med mera och kulturella och mänskliga beteenden och värderingar. Designprocessen beskrivs som interaktiv. Inte som en summering eller ackumulering av handlanden vid olika tidpunkter utan som en dynamisk process där olika handlanden påverkar varandra. Boken belyser också viktiga delar av själva designprocessen och hur designen blivit en del av det urbana blodsystemet med exempel och bilder bland annat från TBWA, British Airways, IKEA, Braun och Motorola. Läsaren färdas genom 2-dimensionellt material, datoriserade typsnitt, olika miljöer, varumärken, problem och utmaningar med design för globala marknader och vad som krävs för att man skall uppnå effektiv kommunikation. Design är i boken inte bara idéer utan också något som måste kunna genomföras och utvärderas. John Heskett fångar designbegreppet på ett fascinerande sätt och ger oss förståelse för designens betydelse i vardagslivet. Han förmedlar insikten att design inte är en konstform eller en aktivitet endast för tekniker utan en process som kommit att genomsyra all mänsklig erfarenhet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 125 kr   Spara 29% mot nypris
Ny från 177 kr