Den svenska marknadsföringslagstiftningen
ISBN9789144059594
Upplaga15
FormatHäftad
FörfattareCarl Anders Svensson
Publiceringsår2009-10-21
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor314
SpråkSvenska

Häftad • 2009-10-21

Den svenska marknadsföringslagstiftningen

av Carl Anders Svensson

  • ISBN: 9789144059594
  • Upplaga: 15
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2009-10-21
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 314
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Sofia R
    179 kr

    Bra skick

  • Hanna P
    239 kr

    Ny

Om Den svenska marknadsföringslagstiftningen

Boken Den svenska marknadsföringslagstiftningen släpptes år 2009 och är skriven av Carl Anders Svensson.

Den består av 314 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Den svenska marknadsföringslagstiftningen begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 179 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsförings lagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess prak tiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknads överdomstolen (inom Svea hovrätt). Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 179 kr