ISBN | 9789147111664 |
Upplaga | 1 |
Format | Häftad |
Författare | Camilla Björklund |
Publiceringsår | 2015-07-06 |
Förlag | Liber AB |
Antal sidor | 196 |
Språk | Svenska |
Häftad • 2015-07-06
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Bra skick
Boken De yngsta barnens matematik : matematikdidaktik i förskolan släpptes år 2015 och är skriven av Camilla Björklund.
Den består av 196 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.
Köp De yngsta barnens matematik : matematikdidaktik i förskolan begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 202 kr (49%) mot att köpa den ny hos Bokus.
Den svenska förskolan är en pedagogisk verksamhet med en egen läroplan där matematik är ett tydligt framskrivet målområde. De yngsta barnen i förskolan ska därför erbjudas möjligheter att utveckla sin förståelse för matematik. Vardagen erbjuder oändliga möjligheter till detta, men möjligheterna måste synliggöras av kompetenta och kunniga pedagoger.Läs merVad innebär matematik och att matematisera för Alex, Intira, Hugo, Sara och andra ett-, två- och treåringar i förskolan? Det vill författarna till De yngsta barnens matematik lyfta fram och diskutera. Den svenska förskolan är en pedagogisk verksamhet med en egen läroplan där matematik är ett tydligt framskrivet målområde. De yngsta barnen i förskolan ska därför erbjudas möjligheter att utveckla sin förståelse för matematik. Vardagen erbjuder oändliga möjligheter till detta, men möjligheterna måste synliggöras av kompetenta och kunniga pedagoger. Boken fokuserar särskilt tre områden: pedagogens professionalitet, barnens matematik och lärande miljöer. En del kapitel lyfter fram exempel från forskningsprojekt och analyserar med stöd av teoretiska resonemang hur de yngsta barnens matematiklärande gestaltar sig medan andra kapitel bidrar med erfarenheter och praktiknära exempel från utvecklingsarbeten som genomförts i svenska förskolors yngrebarnsavdelningar. Boken vänder sig till pedagoger som arbetar med de yngre barnen i förskolan och till förskollärarstudenter, men den kan med fördel läsas av alla som har ett intresse för yngre barns lärande. Den kan ge stöd och vägledning i att utveckla matematikdidaktisk förståelse för och förhållningssätt till de yngsta barnens matematiska meningsskapande. Olika teoretiska verktyg och tolkningsramar, pedagogiska utvecklingsmodeller för systematiskt kvalitetsarbete samt exempel på tematiskt arbete presenteras där matematiken får stå i centrum för såväl barns som pedagogers kunskapsutveckling.Om författarnaFörfattarna till boken utgörs av förskolpedagoger, matematikutvecklare, lärarutbildare och forskare kring frågor om hur barn, miljö och pedagoger kan samverka och utveckla matematiskt kunnande på förskolan.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!