Cultural Strategy
ISBN9780199655854
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareDouglas Holt
Publiceringsår2012-08-23
FörlagOUP Oxford
Antal sidor416
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2012-08-23

Cultural Strategy

av Douglas Holt

  • ISBN: 9780199655854
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2012-08-23
  • Förlag: OUP Oxford
  • Antal sidor: 416
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -63% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Ida F
    209 kr

    Bra skick

Om Cultural Strategy

Boken Cultural Strategy släpptes år 2012 och är skriven av Douglas Holt.

Den består av 416 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget OUP Oxford.

Köp Cultural Strategy begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 252 kr (63%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

How do we explain the breakthrough market success of businesses like Nike, Starbucks, Ben & Jerry's, and Jack Daniel's? Conventional models of strategy and innovation simply don't work. The most influential ideas on innovation are shaped by the worldview of engineers and economists - build a better mousetrap and the world will take notice. Holt and Cameron challenge this conventional wisdom and take an entirely different approach: champion a better ideology andthe world will take notice as well. Holt and Cameron build a powerful new theory of cultural innovation. Brands in mature categories get locked into a form of cultural mimicry, what the authors call a cultural orthodoxy. Historical changes in society create demand for new culture - ideologicalopportunities that upend this orthodoxy. Cultural innovations repurpose cultural content lurking in subcultures to respond to this emerging demand, leapfrogging entrenched incumbents.Cultural Strategy guides managers and entrepreneurs on how to leverage ideological opportunities:- How managers can use culture to out-innovate their competitors - How entrepreneurs can identify new market opportunities that big companies miss - How underfunded challengers can win against category Goliaths - How technology businesses can avoid commoditization - How social entrepreneurs can develop businesses that appeal to more than just fellow activists - How subcultural brands can break out of the 'cultural chasm' to mass market success - How global brands can pursue cross-cultural strategies to succeed in local markets - How organizations can maximize their innovation capabilities by avoiding the brand bureaucracy trapWritten by leading authorities on branding in the world today, along with one of the advertising industry's leading visionaries, Cultural Strategy transforms what has always been treated as the "intuitive" side of market innovation into a systematic strategic discipline.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 150 kr   Spara 63% mot nypris
Ny från 402 kr