Audience Analysis
ISBN9780761910022
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareDenis McQuail
Publiceringsår1997-08-01
FörlagSAGE Publications, Inc
Antal sidor176
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 1997-08-01

Audience Analysis

av Denis McQuail

  • ISBN: 9780761910022
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 1997-08-01
  • Förlag: SAGE Publications, Inc
  • Antal sidor: 176
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

839 kr

Ej tillgänglig

839 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -74% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jenny K
    279 kr

    Ny

Om Audience Analysis

Boken Audience Analysis släpptes år 1997 och är skriven av Denis McQuail.

Den består av 176 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications, Inc.

Köp Audience Analysis begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 619 kr (74%) mot att köpa den ny hos Akademibokhandeln.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

`The book is essentially for a student of mass communication or may be of interest to the communications expert into communications reserach, theory or operations research. The author addresses a specific "audience" and does it to perfection with a simple very readable presentation' - The Economic TimesDenis McQuail provides a coherent and succinct account of the concept of `media audience' in terms of its history and its place in present-day media theory and research. McQuail describes and explains the main types of audience and the main traditions and fields of audience research. Audience Analysis explains the contrast between social scientific and humanistic approaches and gives due weight to the view `from the audience' as well as the view `from the media'. McQuail summarizes key research findings and assesses the impact of new media developments, especially transnationalization and new interactive technology. The book concludes with an evaluation of the continued relevance of the audience concept under conditions of rapid media change. Audience Analysis provides both an overview of past research and a guide to current thinking.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 220 kr   Spara 74% mot nypris
 Letar efter nypriser..