Att läsa skönlitteratur med tonåringar
ISBN9789144030074
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareGunilla Molloy
Publiceringsår2003-04-04
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor330
SpråkSvenska

Häftad • 2003-04-04

Att läsa skönlitteratur med tonåringar

av Gunilla Molloy

  • ISBN: 9789144030074
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2003-04-04
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 330
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -42% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Lisa G
    268 kr

    Bra skick

Om Att läsa skönlitteratur med tonåringar

Boken Att läsa skönlitteratur med tonåringar släpptes år 2003 och är skriven av Gunilla Molloy.

Den består av 330 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Att läsa skönlitteratur med tonåringar begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 150 kr (42%) mot att köpa den ny hos Akademibokhandeln.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Varför tycker många tonåringar att det är tråkigt att läsa skönlitteratur i skolan? Och varför väljer många lärare att läsa ungdomsklassiker som ”Flugornas herre” eller ”På västfronten intet nytt” år efter år med olika klasser? Vilka frågor tycker tonåringar är viktiga att diskutera när de läser skönlitteratur som de själva valt? Vilka frågor vill lärarna att eleverna ska diskutera när de läser skönlitteratur i skolan? Vilken roll spelar egentligen läsningen av skönlitteratur i skolan? I denna bok analyserar författaren hur läsning av skönlitteratur har gestaltat sig i fyra olika klasser från år sju till år nio i grundskolan. Läsaren får följa lärarnas didaktiska frågeställningar vid valet av olika skönlitterära verk och syftet med läsningen av dem. Men hur uppfattas detta syfte av eleverna? Författarens analys visar också hur enskilda elevers receptioner av samma böcker skiljer sig åt och diskuterar hur denna skillnad kan bli en tillgång i klassrummet.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr   Spara 42% mot nypris
Ny från 359 kr