Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning
ISBN9789176566312
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareOve Hartzell, Sven Arevik
Publiceringsår2013-07-05
FörlagLiber AB
Antal sidor251
SpråkSvenska

Häftad • 2013-07-05

Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning

av Ove Hartzell och Sven Arevik

  • ISBN: 9789176566312
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2013-07-05
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 251
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Leonora T
    109 kr

    Bra skick

  • Madeleine M
    109 kr

    Bra skick

Om Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning

Boken Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning släpptes år 2013 och är skriven av Ove Hartzell och Sven Arevik.

Den består av 251 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vilket tänkande kräver undervisningen i olika skolämnen? Hur kan tänkande bli såväl ett mål som ett medel i undervisning? Detta är en bok av lärare och för lärare, med inflätade undervisningsförslag och idéer från de flesta skolstadier. Utgångspunkten är författarnas eget arbete som lärare. De försöker beskriva den "beprövade erfarenheten", där didaktikens båda sidor kommer till uttryck - den analytiskt deskriptiva och den normativt föreskrivande. Författarna har eftersträvat att vara så konkreta som möjligt, t.ex. finns det undervisningsexempel med i samtliga kapitel. Läs mer Författarna blandar, ganska okonventionellt, empiriska erfarenheter från undervisning med teoretiska analyser av undervisningsproblem utifrån sina personliga synpunkter på dagens skola. De tar upp skilda frågor, som t.ex. mål och bedömning, kraven på en ny lärarroll och elevers identitets- eller jagutveckling. Textens centrala tema är elevers språk- och tankeutveckling samt hanteringen av begreppslig kunskap i skolans undervisning. Författarna vill framför allt peka på möjligheter när det gäller lärares medvetna hantering av begreppsbaserad kunskap i undervisning. De vill också bidra med kommentarer till den samtida svenska skolutvecklingen och de diskuterar utförligt förgivettaganden som förekommer i skolans värld. Boken vänder sig till alla lärare, lärarstudenter och alla som är intresserade av undervisningsfrågor. Sagt om boken "[E]n bok som skapar avgörande möjligheter att förändra vår undervisningspraktik och elevernas utvecklingsmöjligheter." - Jan Henning Pettersson i Skolvärlden nr 9, maj 2007 "En bättre lärobok på en lärarutbildning kan jag inte tänka mig!" - Rigmor Lindelöf i Lärarnas Tidning nr 12, augusti 2007 Om författarna Sten Arevik och Ove Hartzell är lärare och lärarutbildare i samhällsorienterande ämnen vid Lärarhögskolan i Stockholm.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr