Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten
ISBN9789144009636
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareAnn-Marie Markström
Publiceringsår2007-04-10
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor236
SpråkSvenska

Häftad • 2007-04-10

Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten

av Ann-Marie Markström

  • ISBN: 9789144009636
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2007-04-10
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 236
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

294 kr

Ej tillgänglig

489 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -56% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Emin M
    189 kr

    Bra skick

  • Yann N
    209 kr

    Ny

Om Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten

Boken Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten släpptes år 2007 och är skriven av Ann-Marie Markström.

Den består av 236 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 164 kr (56%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vad är typiskt för förskolan som institution? Hur skapas och upprätthålls förskolans praktik genom barnens, föräldrarnas och personalens föreställningar och sätt att agera i vardagen?Vardagen karaktäriseras av en tidens och rummets pedagogik där social ordning upprätthålls via scheman, rutiner, predefinierade rum och andra materiella resurser. Förskolan kännetecknas samtidigt av en mängd outtalade villkor och regler som föräldrar, barn och personal förhåller sig till på olika sätt i relation till dessa institutionella ramar. Barn, föräldrar och personal följer, överträder och skapar även egna sociala ordningar som kommer till uttryck via samspelet mellan hem och förskola i vardagen, men också i mötet mellan förskolans lärare och föräldrar i särskilt avgränsade utvecklingssamtal.Denna bok bidrar till förståelsen av förskolan som en del av skolan, med egen läroplan och starten på det livslånga lärandet. Den problematiserar och analyserar vardagens möten och förhandlingar mellan föräldrar, barn och personal samt deras olika föreställningar om förskolan och barnen i förskolan.Boken vänder sig till studenter och professionella inom utbildningsområdet men även till andra yrkesgrupper som arbetar med barn och familj, t.ex. sjuksköterskor och socionomer, samt till föräldrar och andra intresserade.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 130 kr   Spara 56% mot nypris
 Letar efter nypriser..