ISBN | 9789144083698 |
Upplaga | 1 |
Format | Häftad |
Författare | Dylan Wiliam |
Publiceringsår | 2013-02-06 |
Förlag | Studentlitteratur |
Antal sidor | 200 |
Språk | Svenska |
Häftad • 2013-02-06
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Väl använd
Bra skick
Ny
Bra skick
Boken Att följa lärande - - formativ bedömning i praktiken släpptes år 2013 och är skriven av Dylan Wiliam.
Den består av 200 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.
Köp Att följa lärande - - formativ bedömning i praktiken begagnad från en av 5 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.
Dylan Wiliam är fil.dr, lärare och konsult och arbetar med verksamma lärare i Nordamerika, Storbritannien och många andra länder för att utveckla effektiv, evidensbaserad formativ bedömning. Att följa lärande Formativ bedömning i praktiken Skolprestationer och utbildning har blivit allt viktigare för att människor ska kunna växa, frodas och delta aktivt i dagens samhälle. I denna andra upplaga av Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken, stärker Dylan Wiliam med ny evidens den formativa bedömningens verkningskraft på elevprestationer. Belägg från hela världen visar att formativ bedömning i klassrummet inte endast fungerar, utan att metoden kan användas i vanliga klassrum utan extra resurser. I den nya upplagan av Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken har de praktiska tipsen utökats för att visa hur den formativa bedömningen kan tillämpas vid katederundervisning och föreläsningar. Den innehåller också en djupare diskussion kring forskningen om hur vi människor lär, om hur minnet fungerar och om neurovetenskapens roll i lärarutbildningen. I kapitel 1 förklarar författaren att den avgörande och enskilt viktigaste faktorn i utbildningssystemet är lärarkvalitet, och hans grundläggande argument är att vi måste hjälpa de lärare som redan tjänstgör i våra skolor att bli bättre. I kapitel 2 sammanfattas forskningen om formativ bedömning och ett nytt ramverk presenteras för hur de formativa tekniker som anges i boken passar ihop. I kapitel 3-7 avhandlas i tur och ordning de fem nyckelstrategierna inom formativ bedömning, som går ut på att * klargöra, delge och skapa förståelse för lärandemål och framsteg * åstadkomma effektiva klassrumsdiskussioner, aktiviteter och inlämningsuppgifter * ge feedback som för lärandet framåt * aktivera eleverna till att bli läranderesurser för varandra * äga sitt eget lärande. Att följa lärande: formativ bedömning i praktiken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grund- och gymnasieskolan, lärare i högre utbildning samt till skolledare, skolpolitiker, föräldrar och andra med intresse för området. Andra upplagan
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!