Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design
ISBN9781592730018
Upplaga1
FormatPocket
FörfattareAndrew Rollings
Publiceringsår2003-05-01
FörlagInläsningstjänst
Antal sidor648
SpråkEngelska

Pocket • 2003-05-01

Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design

av Andrew Rollings

  • ISBN: 9781592730018
  • Upplaga: 1
  • Format: Pocket
  • Publiceringsår: 2003-05-01
  • Förlag: Inläsningstjänst
  • Antal sidor: 648
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Joyce K
    259 kr

    Bra skick

Om Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design

Boken Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design släpptes år 2003 och är skriven av Andrew Rollings.

Den består av 648 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Inläsningstjänst.

Köp Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 200 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

How often have you heard "anyone can design a game?" While it seems like an easy job, game ideas are cheap and plentiful. Advancing those ideas into games that people want to play is one of the hardest, and most under-appreciated, tasks in the game development cycle. Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design introduces both students and experienced developers to the craft of designing computer and video games for the retail market. The first half of the book is a detailed analysis of the key game design elements: examining game concepts and worlds, storytelling, character and user interface design, core mechanics and balance. The second half discusses each of the major game genres (action, adventure, role-playing, strategy, puzzle, and so on) and identifies the design patterns and unique creative challenges that characterize them. Filled with examples and worksheets, this book takes an accessible, practical approach to creating fun, innovative, and highly playable games.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 200 kr